Присоединяйся в клуб

seat.co.ua

Спортивна кар'єра SEAT Ibiza

Спортивна кар'єра SEAT Ibiza

Сама історія автомобілів SEAT Ibiza досить щільно стикається з виступом в гонках. Ця легендарна іспанська модель починала виходити на старти змагань, особливо ралі, ще з того моменту, коли з'явилося перше покоління. Вершиною успіху цього автомобіля стали цілих три чемпіонські титули у дволітрових категоріях, які були завойовані на автомобілях моделі Ibiza Kit Car - це результат, який навряд чи хтось міг передбачати у 1985-му році. Саме тоді було створено «Підрозділ автоспорту SEAT», яке згодом було перетворене в SEAT Sport. Крім того, завдяки різним марочним серій автомобілів Ibiza вибрано було чимало молодих і перспективних гоночних талантів, також вона залишила значний слід в історії іспанських національних чемпіонатів.

Перше покоління автомобілів SEAT Ibiza

Першим поколінням (1985-1988) Ibiza Copa в гонці на асфальті і Ibiza Bimotor в гонці на гравії були отримані перші кубки.

Саме підрозділ SEAT Sport було утворено через рік після запуску моделі Ibiza в серію. Ними практично відразу була підготовлена пара гоночних версій цього автомобіля. Пізніше, для проведення ралійного іспанського чемпіонату на асфальті з'явилася модель Copa SEAT Ibiza, а також ефектна модель Ibiza Bimotor, чиєю стихією стали змагання на гравії.

Серією автомобілів Copa SEAT Ibiza надано було істотний вплив на історію національного іспанського чемпіонату в цілому, так як завдяки цьому чимало юних обдарувань мали можливість отримати відмінний змагальний практичний досвід допомогою SEAT. Доступна версія спортивного автомобіля сегмента створена була також і для самих молодих пілотів, які отримали призові кошти або інше фінансування - вона їм допомагала отримати практику участі в різних змаганнях. У 1985-1988 роках розігрувалися марочні кубки.

Перше покоління автомобілів SEAT Ibiza лягли також в основу того прототипу, який був підготовлений для участі в гравійних варіантах іспанського чемпіонату. Завдяки геніальному рішенням, встановлення двох двигунів - спереду і на кормі, з'явилася можливість змагатися і з набагато більш потужною автомобільною технікою. Відповідно, привід від цих двигунів здійснювався на обидві осі, а сумарна потужність двох 140-сильних двигунів об'ємом півтора літри склала 280 кінських сил. Таке досить несподівану і вельми вражаюче рішення дозволило колись пілотові Хосепу Марії Сервія здобувати кілька вагомих перемог на різних змаганнях, де суперники його мали набагато більш переважаючими по потужності автомобілями.

На вершині. Друге покоління SEAT Ibiza (1994-1999).

Знову брати участь у змаганнях автомобілі SEAT Ibiza почали в 1994-му році. Їх друге покоління, вірніше, версія 2,0 GTI, стала основою і базою для створення нового спортивного автомобіля, призначеного для гравійного ралійного чемпіонату Іспанії. Активна діяльність у галузі інформаційної підтримки цієї марки зробила свою справу, привівши до того, що цей автомобіль став дуже широко використовуватися в подібного роду змаганнях.

Через рік, вже у 1995-му році, SEAT відкриває програму участі своїх автомобілів у світових чемпіонатах з ралі. Для цього з'являється дволітровий, спеціально підготовлений автомобіль Ibiza, який брав участь у різних етапах, результати яких були досить обнадійливими. Так, пілот з Німеччини Ервін Вебер стає бронзовим призером у «Ралі Португалії», однак приводом для прийняття остаточного рішення на користь повноцінного виступу в чемпіонаті світу 1996 року в дволітрової номінації, став «дубль», отриманий в Греції. Це були перші і другі місця, завойовані пілотами SEAT Ервіном Вебером і Тоні Риусом на легендарному, в той час, «Ралі Акрополіс». Спортивна кар'єра SEAT Ibiza

Для того щоб здійснити таку амбітну програму підготовлено були Ibiza Kit Car. Іспанською командою були виставлені на 8 етапах змагань сезону 1996 року пілоти, які представляли різні країни. Завдяки перемозі в Португалії пілота Хесуса Пураса, а також іншим завойованим на автомобілях SEAT Ibiza призовим місцям у ході цього сезону, на заключному етапі «Ралі Великобританії» вдалося отримати заповітний титул. Такий випадок був безпрецедентним в історії автомобільного спорту Іспанії: вперше команда Іспанії отримала титул чемпіона світу.

Цей успіх надихнув компанію SEAT на розширення власної спортивної програми. У наступному році команда вже знову подала заявку про участь у світовому чемпіонаті з метою знову здобути перемогу в дволітрової номінації. Технічним відділом підготовлено була модель Ibiza Kit Car EVO 2, яка домінувала в ході даного сезону, здобувши відразу 8 перемог на різних етапах і принісши цієї марки вже другий поспіль титул чемпіона світу. Команда показувала настільки високі результати, що було прийнято рішення про її вихід у найвищу категорію світових чемпіонатів - автомобілів WRC. Грунтуючись на необхідних технічних вимогах, обраний був «старший брат» моделі Ibiza - SEAT Cordoba.

Для участі у змаганнях рівня WRC докладали великих зусиль, однак, незважаючи на це, тривали також перемоги автомобілів Ibiza Kit Car і в дволітрової категорії. SEAT Sport знаходив всі свої можливі резерви, у 1998-му році, у процесі робіт над автомобілем найбільш потужною категорії, ця іспанська марка завоювала все одно третій титул світового чемпіона з класу дволітрових автомобілів. Настільки грандіозний успіх неможливо було навіть уявити собі лише на пару-трійку років раніше. Оригінальний Bimotor вивів на стежку, всього за десять років призвела до вершини світової спортивної ралійної класифікації.


последние видео

стоимость автомобилей

Статистика от сайта Automoto.ua

 

бортовик